torsdag 7. oktober 2010

Listen to them. Children of the night. What music they make.

dette er jo tiden for horror filmer, så jeg har nettopp sett ferdig Dracula fra 1931. jeg har planer om å se andre golden  "horror classics" utover nå, og da helst gamle filmer. de har helt sin egen stemning..

















Bela Lugosi tolket Dracula fantastisk! med sine stirrende øyne og ungarsk aksent. det er nesten ikke noe musikk i filmen, og det gir det en bare mer dyster og ekkel følelse. filmen er veldig bra laget til å være fra 1931. anbefales! .

3 kommentarer:

  1. Den har jeg faktisk ikke sett. Skal jeg sette på listen min :)
    Ellers vil jeg anbefale Freaks (står som skrekk, men er ikke helt det, syns nå jeg) og Suspiria.

    Et lite forslag til nettside, foresten:
    http://www.icheckmovies.com/profile/ribbons/

    SvarSlett
  2. Do that! :)

    Freaks har jeg sett! den er rar og fantastisk. men en stund siden jeg har sett den nå. får prøve å skaffe meg den! Suspiria er notert! :)

    oh, I like!. skal prøve å få laget meg profil der.

    SvarSlett
  3. Veldig bra desse gamle skrekkfilmene.Det er med skrekkblandet fryd jeg ser mange av dem,særlig når mørket faller på og vinden pisker ute.

    Skrekk og gru!!!!
    A

    SvarSlett