lørdag 22. mai 2010

terror in the nightime.

som kanskje noen vet, så var jeg skikkelig fugle-nerd når jeg var liten. jeg tegnet fugler hele tiden, samlet på Ørne-Pogs, og viste nesten navn på alle fugler og diverse arter. så man kunne tro at jeg har ett ganske bra forhold til fugler. jeg liker de godt enda, men det er en fugle-art. EN! som driver meg til galskap! jeg trodde aldri at jeg skulle være en person som kastet diverse gjenstander etter en fugl, men det var før igår natt


man skulle tro at en Gråtrost er en fredelig,morsom og søt liten fugl.men bak det gule nebbet og de stirrende øyene er det terrorist i forkledning helt det motsatte av sin bror Svarttrosten som synger melankolsk og vakkert i skumringen.. absolutt hver vår, så skal gråtrosten bråke noe så inni i hampen. og alltid når man er i ferd med å vandre til drømmeland. så begynner denne fuglen å skrike og skravle i treet utenfor. den våkner 2-3 timer før de andre fuglene, og holder svært spetakkel utenfor vinduet mitt. klokka var 01:20 eller noe på natten. man forventer at fuglene sover da, men neida. ikke denne ving-gnomen. det høres ut som de har ett utrolig hardt samleie i treet der ute, eller så kan det høre ut som de skriker av smerte. men jeg tror det er ingen av delene. det er for å plage Øyvind, for de VET at han ikke klarer å sove når det er repeterende lyder i bakgrunnen.

så rundt 02:00 inatt fikk jeg nok, jeg sto opp,trøtt,jævlig, i bare bokseren, røsket opp vinduet og fant en liten skrue jeg som kastet i retning av av treet der lyden kom fra.det kom ett brak og terroristen fløy til ett tre mye lengre bort. endelig fred og få. :)

kommer den inatt også, skal jeg lage meg en sprettert, eller evt kjøpe ørepropper.

vel.. nå venter det en sammenkomst hos Liva. blir artig å se Liva og Ragnhild igjen! de har reist over hele Asia i 4 måneder og kom hjem forrige uke. stas!

1 kommentar:

  1. Du har det samme forhold til Gråtrost som jeg har til måker.De sitter på taket og skriker hver jævla morra,straks det blir lyst.Men at fugler bråker om natten er noe nytt,kanskje de ikke får sove..Men uansett,bruk ikke sprettert,kjøp heller ørepropper.

    SvarSlett