søndag 12. juni 2011

Oslo,Ringo Starr, Hjem

jeg våknet opp på lørdagsmorgenen og fikk ett plutselig spontan anfall: Det er jo Ringo Starr idag! han må jeg jo se! så jeg beinet ned til Narvesen og skaffet meg billett. 3 timer senere var jeg i Oslo med Aleks og fruen. det var stort å se Ringo. en levende, pustende legende! wow! wow!. dog, det var ikke like sterkt som å se Paul McCartney. da kom det noen tårer når han entret scenen. men alikevel, RINGO! fyren holder seg godt til å være 70 år :O. og han spiller trommer og synger like bra enda!

Konserten i seg selv var helt OK. Ringo hadde med seg "All Star Band". der de alle spilte hver sine hits som de hatt. alle i det bandet var stort sett one hit wonders, så jeg syns den delen var særs skuffende. bortsett fra Edgar Winter som er en gammel  rev. men makan som han sang og spilte Synth!


jeg savnet mer av Ringo. og mer av beatles låter. som "what goes on" og ikke minst "octopus's garden". men man fikk jo "with a little help from my friends" og "photograph". så man kan ikke være helt skuffet.

Nå er jeg hjemme i Sarpsborg, og slapper av der noen dager, før en ny arbeidsuke starter på tirsdag. det er her jeg får virkelig slappet av. med en kopp te på uteplassen bak og skogen foran meg med svaiende trær og en svarttrost som synger vakkert i skumringen.

1 kommentar:

  1. Godt vi får se og høre de gamle heltene våre før de forsvinner for godt.
    jeg har hatt klump i halsen i hele dag,etter at jeg hørte at The Big Man i E Street Band var alvorlig syk.
    Har hørt mange ganger på hans fantastiske saxofon,spesielt hans solo av låta Jungleland.
    Håper,håper,håper at dette ikke er slutten for Clarens Clemons.
    A.

    SvarSlett