tirsdag 23. november 2010

hours to kill

jeg sitter på speilet nå. eller kanskje det er bedre å kalle det "mitt andre hjem". jeg er der veldig mye nå, som om jeg ikke var der mye fra før av, så blir det enda mer når jeg jobber :P. jeg har satt meg innerst i hjørne, og må drepe 3 timer før bandøving. normalt pleier Gabriel og Sigurd å være her, og da spiller vi kortspill i flere timer. men akkurat nå så er begge utestengt fra speilet i måned. en latterlig situasjon!

det er rart hvor knyttet man blir til ett sted. det var egentlig en tilfeldighet at jeg kom over i speilet i 2006. da var det helt annerledes. mye mindre, og kanskje en litt mer alternativ folkemengde. jeg syns det var veldig kost å komme inn hit. man kunne slappe av, og det som overasket meg mest var at de spilte musikk som jeg likte. det hadde jeg aldri opplevd på en lokal kafe før. og da ble jeg litt hektet. etterhvert så ble jeg kjent med de som jobbet her, og stamgjester. og jeg fikk brått ett helt annet miljø. haha, jeg husker jeg hadde min første "date" noensinne her også. en av de få gangene jeg har mannet meg opp til å spørre noen ut. det var en fint å være på speilet. nå har det blitt større, og kundekretsen har blitt mer celebert og variert. ffk-spillere, harald zwart og diverse andre Fredrikstad "kjendiser". det er hyggelig at det går bra, men jeg savner noe av den intime og koselig stemningen som var før. selv om den nye salen er flott. det hadde vært utrolig kult å spilt live der engang.

ohhh. der kommer maten jeg har bestilt. laters!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar